Taimed meie elus | Aravete Keskkool

EDULOO PEALKIRI: TAIMED MEIE ELUS
ÕPPEASUTUSE NIMI: Aravete Keskkool

KLASS/VANUSERÜHM: 2. klass
TEGEVUSE ALGUS- JA LÕPPKUUPÄEV: 02.09-08.06
TEGEVUSE EESMÄRK:

Projekti eesmärgiks oli tugevdada õpilaste sidet loodusega. Õpetada neid märkama ja võrdlema erinevaid taimi, külvama seemneid ja istutama sibulaid.  Soov oli, et õpilased mõistaksid, kui olulist rolli määravad taimed meie elus. Ühtlasi kogeda, millist rõõmu ja naudingut võivad taimed meile pakkuda.

TEGEVUSE LÜHIKIRJELDUS:

Projekti eesmärgiks oli tugevdada õpilaste sidet loodusega. Õpetada neid märkama ja võrdlema erinevaid taimi. Soov oli, et õpilased mõistaksid, kui olulist rolli määravad taimed meie elus. Ühtlasi kogeda, millist rõõmu ja naudingut võivad taimed meile pakkuda. Projekti eesmärgiks oli tugevdada õpilaste sidet loodusega. Õpetada neid märkama ja võrdlema erinevaid taimi, külvama seemneid ja istutama sibulaid.  Soov oli, et õpilased mõistaksid, kui olulist rolli määravad taimed meie elus. Ühtlasi kogeda, millist rõõmu ja naudingut võivad taimed meile pakkuda.

1. kooliastmes õpetades piisab õpilaste inspireerimiseks õpetaja enda poolsest särast ja huvist. Väikestel lastel ei ole palju vaja. Nendes on olemas avastamisrõõm ja soov saada teada uusi asju. Projektiga seotud tegevused viidi osalt läbi loodus-, klassijuhataja ja robootikatunnis. Osalt ka peale tunde. Tänu projektile osakavad õpilased seemneid külvata ja tärganud taimede eest hoolitseda. Eristavad oma kodukohas paremini puid, põõsaid ja rohttaimi. Matk Ahulasse näitas hästi, kui palju õpilaste silmaring taimevaldkonnas aastaga kasvas. Õpilastele pakkusid pakutud ülesanded huvi ja tõid sära silmadesse. Mistõttu sageli jätkati ka vahetundides juba ainetunnis alustatud tegevustega. Lapsed on  seda rikkamad, mida rohkem nad oma kätega teha suudavad. Laia silmaringiga laps oskab enda ümber märgata väikseid asju. 

PARTNERITE KAASAMINE:

1. 1. klassi ja 2.-3. klassi väikeklassi õpetaja, kes liitusid meie matkaseltskonnaga.
2. Ahula lasteaed – olid nõus meid jalgsimatka ajal võõrustama.
3. Aruvitõpetuse õpetaja – pakkus uusi „mänguasju" robootikatundidesse